onsdag den 11. februar 2009

12 måneder

12 måneder, så længe skriver jeg speciale(Charlotte skriver faktisk længere, men det er nogle særlige omstændigheder med hendes studieforløb). Jeg har tænkt over, at jeg synes det er godt at reglerne er lavet om, således at man nu kun kan skrive i 6 måneder. Men det synes vors tidligere studieleder ved Sundhedsfremme er ganske frygteligt.

12 måneder, det er jo ikke bare 2 semestre, det er faktisk hele tre, 3x4 måneder. Jeg tror bare ikke at flertallet formår at udnytte det, jeg tror at de fleste har perioder hvor de ikke laver noget eller arbejder alt for ufokuseret. Med andre ord, så tror jeg bare ikke, at man bliver dobbelt så klog som ved et 6 måneders speciale. Man har lidt undervisning ved siden af skrivningen, men ellers sidder man bare med det speciale dag ud og dag ind i et helt år.

Jeg har været heldig fordi jeg har en god makker og vi arbejder rimelig ambitiøst og disciplineret sammen. Så for os er 12 måneder måske fint nok, og vi skal nok få et rigtig godt speciale ud af det, men jeg synes stadig det er for lang tid.

Ps. Jeg fik ikke det der job jeg søgte i KL, og det fair nok. Og måske også godt nok.

Ingen kommentarer: