onsdag den 4. februar 2009

Studiejob

Forresten har jeg søgt et studiejob. I KL (kommunernes landsforening)'s konsulentvirksomhed. KL virker virkelig som et sted man gerne vil arbejde, det er sejt professionelt og de har vildt lækre kontorer. Jeg ville helst arbejde på et eller andet sundheds /socialt relateret områder -allerhelst med sundhedscentrene, men jeg har spurgt der og der har ikke noget ledigt.

Men så har jeg søgt det her konsulentstudiejob med ret meget fokus på tal og statistik. Jeg har erfaringen fra mit tidligere studiejob i TDC, så jeg burde være kvalificeret.

De skrev i opslaget det var 20 timer om ugen og man skulle have 2-3 år tilbage af studiet. Jeg skrev jeg har 10 måneder tilbage og jeg vil arbejde maks 15 timer om ugen... så chancen for at få det er nok forsvindende lille.

Men det er faktisk lidt et problem at stå uden job med så kort tid tilbage, for hvem gider ansætte en der næsten er færdig? Jeg tænker at hvis jeg venter 2-3 måneder med at søge noget så er der kun et halvt år tilbage og så får jeg helt sikkert ikke noget, hmmm. Så jeg er nødt til at gøre det nu, selvom det perfekte job ikke er der.

Ingen kommentarer: